RYGGYMPA

Med anledning av Coronapandemin är det nu ett begränsat antal platser till varje ryggympapass. Vill du veta mer om de åtgärder som görs för att minska smittspridning i lokalen så läs här.
___________________________________________________

MÅNDAGAR kl. 11.00-12.00
ONSDAGAR kl. 9.00-10.00 
FREDAGAR kl. 9.00-10.00

OBS! Du behöver anmäla dig inför varje pass, gärna dagen innan och senast 1 timme före passet. Skicka sms till 0708-20 31 21 eller e-posta till info@halsotrim.se. 

Vårterminen 2022: 17 jan - 22 juni (v. 3-25).  

För aktuellt schema klicka här. 

Pris: 145 kr/gång alt. 1.250 kr för ett 10-kort (giltigt i ett år från köpdatum). 

RYGGYMPA ONLINE
Vill/kan du inte komma till lokalen och träna så finns möjligheten att göra ryggympa hemma online. Hör av dig till mig i så fall så mailar jag dig en länk till ett pass, som är giltig en vecka. Passet kan du göra när du vill och hur ofta du vill under veckan och kostar 125 kr/gång alt. ett kryss på ditt 10-kort. 

Ryggympan är ett uppskattat pass där vi tränar igenom hela kroppen, med lite extra fokus på ryggen. Det är ett bra pass både för dig med ryggbesvär, men också för dig som inte har några direkta besvär, utan bara vill träna på ett skonsamt sätt. Ett mjukt pass, fritt från hopp och svåra koordinationsövningar. Ryggympan passar t.ex. bra om du vill komma igång med allmän träning, om du vill bli starkare eller har besvär i ryggen.

Vi gör balansövningar i sittande och stående, jobbar med rörlighetsövningar, tränar styrka, bäckenbotten och avslutar passet med sköna stretchövningar.

Du behöver bara sköna kläder, inga skor, eftersom balansen tränas bättre utan skor. Matta och bollar finns på plats att låna.  

Sagt om ryggympan: 

”Tack för ännu en härlig termin med ryggympa. Den innehåller bra rörelser så man går igenom hela kroppen. Du förklarar och visar jättetydligt hur man ska göra för att få ut så mycket som möjligt utav rörelserna. Efteråt känns det bra och man är redo för en ny vecka.” 

”Väldigt mycket tack Kristin för din hjälp att bli starkare och må mycket bättre in min rygg/ländrygg. Du gör det så lätt att följa dig genom din tydlighet i både ord o handling. Stort tack för att du håller dessa pass.”